Vi använder cookies för att förbättra användbarheten på vår webbplats och göra våra online-tjänster mer relevanta för dig. Genom att fortsätta surfa på vår webbplats godkänner du vårt användande av cookies.

Våra produkter

Reklamationer

RETURER OCH REKLAMATIONER
Reklamationer skall anmälas till Järven AB på telefon: 0660-22 28 50 eller på e-post: healthcare@jarven.se.
Beskriv ärendet så utförligt som möjligt är. Vi återkommer därefter med besked om produkten direkt kan ersättas
eller om vi måste få den i retur.

OBS! Retur av produkt skall efter godkänt reklamationsärende ske enligt våra instruktioner. Returneras produkt innan
reklamationsärendet är godkänt räknas ärendet som avslutat och ersättning till kund betalas inte ut.

Efter en retur tar vi beslut om varan skall ersättas eller repareras. Vi meddelar alltid kunden vårt beslut.


TRANSPORTSKADOR
Transportskada skall noteras på fraktsedeln innan påskrift för att vara giltig. Därefter kontaktar ni kundtjänst på
Järven Health Care (0660-22 28 50, healthcare@jarven.se) och lämnar relevant information.

OBS! För snabbare behandling av ditt ärende ber vi dig fotografera transportskadan så utförligt som möjligt
innan ni kontaktar kundtjänst.

PRODUKTANSVAR
Med produktansvar avses tillverkarens, importörens eller försäljarens lagstadgade skadeståndsansvar
för eventuella skador som produkten orsakat. Produktansvarslagen (EU-direktiv 85/374/EEG, Svensk lag SFS 1992:18)
fastställer tillverkarens, importörens eller försäljarens lagstadgade skadeståndsansvar för eventuella skador
som produkten orsakat. Reglerna gäller för fysiska produkter i form av lösa föremål men även för produkter
som kopplas ihop med andra lösa föremål eller fast egendom. Finns det ingen produkt som orsakat någon form av
egendoms- eller personskada är produktansvarslagstiftningen inte relevant.

  • Så här gör du vid reklamationer och/eller transportskador.